08. 08. 2014 - 22:06
ako to v skutočnosti je s konkrétnym klientom...
Pri pozeraní inzerátov na internete mnohokrát natrafím na krásny pojem. „Konkrétny klient“.
Nachádza sa v súkromnej inzercii. Kde si predávajúci zavesil na net svoju nehnuteľnosť a v dobrej viere, že mu realitky nebudú volať dal vetičku typu: „RK nevolať, iba s konkrétnym klientom“.
Odhaduje sa, že na Slovensku je cca 2 000 realitných kancelárii.
Verte, že každá „realitka“ má konkrétneho klienta. Úspešne ho zahrá kolega makléra, alebo jeho známy. Aký je cieľ tejto malej hry? Prečo RK vodia na zbytočné obhliadky nehnuteľnosti „konkrétnych klientov“, keď už dopredu vedia, že je obhliadka zbytočná a ich herec nehnuteľnosť nekúpi?
Oni nejdú na Vašu nehnuteľnosť predať. (Mimochodom, maklér, ktorý ide na obhliadku nehnuteľnosti, ktorú predtým nevidel je „frajer“. Nevravím, že ak ide na panelák určitej dispozície v pôvodnom stave, tak tam už preboha asi ho okrem nepripravenej nehnuteľnosti nemalo čo výrazne prekvapiť.)
Maklér ide na obhliadku s komparzistom len, aby sa dostal k Vám a potom Vás vystrašil, čo Vás všetko čaká a ako sa to môže celé pototo...
Vzápätí Vám ponúkne svoje služby (inzerciu na 200 nezmyselných weboch, najlepšie financovanie pre Vášho záujemcu, právny servis, databázu klientov, a bude pri odovzdaní bytu).
Toto je príbeh „konkrétneho klienta“,
v 99-tich % maklér nemá konkrétneho klienta pre Vašu nehnuteľnosť. Nemôže ho mať. Pretože dobrý maklér nepôjde s kožou na trh za takýchto podmienok, a riskovať svoju povesť a dôveru svojho klienta. Skrátka nemôže ponúknuť svojmu klientovi s konkrétnymi požiadavkami niečo, čo nevidel.
Dobrý maklér Vám zavolá a povie: „Mám klienta, ktorému, by sa to mohlo páčiť, ale potreboval by som sa prísť osobne pozrieť. Je to možné?
konkrétny realitný maklér
Ing. Jaroslav Studénka